4. otevřená výzva z Fondu pro bilaterální vztahy

Vloženo: 9.5.2022 10:12 Zpět na seznam

Zaměření fondu

Fond byl zřízen za účelem posílení bilaterálních vztahů mezi Islandem, Lichtenštejnskem a Norskem (dále jen “donorské státy”) a Českou republikou.
Fond slouží jako flexibilní zdroj financování široké škály iniciativ společného zájmu, a to pro subjekty z ČR i z donorských států.

Oprávnění žadatelé a partneři

Veškeré subjekty, veřejné nebo soukromé, komerční nebo nekomerční a nevládní neziskové organizace založené jako právnické osoby (v České republice nebo v donorských státech) se považují za oprávněné žadatele a partnery.

V rámci 4. Otevřené výzvy je oprávněnost žadatelů a partnerů z donorských států omezena pouze na subjekty z Norska. Volitelné partnerství s dalšími subjekty z donorských států (tj. s Islandem nebo Lichtenštejnskem) je možné pouze v případě, že je zapojen povinný norský partner.

Ve 4. Otevřené výzvě může každý žadatel obdržet grant pouze na 1 iniciativu (v případě vysokých škol nebo Akademie věd ČR lze obdržet grant na 1 žádost o grant za fakultu/ústav Akademie věd ČR).

Zprostředkovatelé programů v rámci Fondů EHP a Norska 2014-2021 ani fyzické osoby nejsou oprávněnými žadateli v rámci otevřených výzev BF.

Za účelem dosažení celkového cíle posílení bilaterálních vztahů musí být všechny iniciativy realizovány v bilaterální spolupráci mezi ČR a Norskem.

Oprávněné iniciativy a výše grantu

Rozsah oprávněných aktivit pro podporu v rámci Fondu je široký. Oprávněnost zahrnuje všechny iniciativy vedoucí k posílení bilaterálních vztahů, spolupráce a zlepšování vzájemných znalostí a porozumění mezi Českou republikou a donorskými státy za předpokladu, že jak žadatel, tak partner (partneři) se aktivně podílejí na plánování a realizaci společné aktivity.

Příklady aktivit, které lze uskutečnit v rámci Fondu:

  •   workshopy, jednání, návštěvy a konference, semináře na témata společného zájmu;

  •   studijní cesty a návštěvy do donorských států2 a/nebo České republiky;

  •   budování kapacit a krátkodobé vzdělávání;

  •   sběr dat, zprávy, studie a publikace;

  •   výstavy, performance a jiné specifické kulturní a umělecké aktivity (např. koncert, divadelní představení);

  •   informační kampaně a propagační materiály;

  •   technická spolupráce a výměna odborníků;

  •   vysílání pracovníků a stáže.

Tento seznam není vyčerpávající a je míněn jen jako příklad možných aktivit.

Obecně musí mít aktivity jasný bilaterální aspekt a sloužit k posílení bilaterálních vztahů mezi Norskem a Českou republikou.
Všechny aktivity v rámci iniciativy musí být ukončeny nejpozději do 31. července 2024.

Iniciativy nesmějí vytvářet zisk. Pokud iniciativa generuje příjem ze své realizace, využití těchto příjmů bude popsáno v Žádosti o grant.

Maximální výše grantu je 489 000 Kč (20 000 EUR); minimální výše grantu je 73 350 Kč (3 000 EUR). Z Fondu je hrazeno 100 % způsobilých výdajů. Příjemci grantu nejsou povinni poskytovat spolufinancování iniciativ. Financování bude poskytnuto ex-post anebo ex-ante, formou zálohy do výše 90 % způsobilých výdajů, o zálohovou platbu žadatel žádá v žádosti o grant.

Způsobilé výdaje a jejich proplácení

Způsobilé výdaje jsou ty, které skutečně vznikly v rámci iniciativy mezi prvním a konečným datem způsobilosti. Žádné výdaje vzniklé před schválením Žádosti o grant nebudou považovány za způsobilé. Způsobilost výdajů začíná dnem vydání Schvalovacího dopisu NKM. Výdaje jsou způsobilé do 3 měsíců od konečného data pro dosažení účelu iniciativy (dokončení iniciativy), nejpozději však do 31. října 2024. V řádně odůvodněných případech lze požádat o prodloužení způsobilosti poimplementaci iniciativy.

Z hlediska obsahu existují následující druhy způsobilých výdajů:

  • výdaje spojené se studijními cestami a organizací nebo spoluorganizací workshopů, konferencí, jednání, návštěv, seminářů, vysílání pracovníků a stáží (tj. mezinárodní cestovní výdaje, denní paušál zahrnující ubytování, místní dopravu, stravné a cestovní pojištění; výdaje na tuzemské pracovní cesty, registrační poplatky);

  • odměny expertům;

  • výdaje na studie proveditelnosti, náklady na přípravu analýz a dokumentů;

  • tlumočení a překlad pracovních materiálů;

  • výdaje spojené s propagačními a informačními aktivitami k posílení bilaterálních vztahů;

  • poplatky za externí poradenství;

  • výdaje na Zprávu osvědčující způsobilost výdajů iniciativy v rámci monitorovací zprávy;

  • další nezbytné výdaje přímo spojené s bilaterální iniciativou (musí být popsány v Žádosti o grant).

Způsobilé výdaje včetně jejich finančních limitů/omezení jsou podrobně popsány v Příloze 1 Pokynů pro žadatele a konečné příjemce z Bilaterálního fondu (dále jen „Pokyny“).

Postupy pro předkládání Žádostí o grant

Všechny Žádosti o grant je nutné vyplnit v angličtině a podat výhradně on-line prostřednictvím IS CEDR (přístup prostřednictvím odkazu https://cedr-fm.mfcr.cz/CEDRNFBFNU ).

Pro žadatele z ČR je požadován kvalifikovaný certifikát pro elektronický podpis pro účely registrace v IS CEDR a předložení Žádosti o grant. Pro žadatele z Norska není kvalifikovaný certifikát podmínkou registrace / předložení Žádosti o grant.
Podrobnosti ohledně registrace v IS CEDR a další technické požadavky jsou uvedeny na hlavní stránce IS CEDR a v Pokynech.

Žádosti o grant včetně všech povinných příloh je nutné vyplnit, podepsat a podat nejméně měsícpřed plánovaným začátkem iniciativy. Je však doporučeno předložit Žádost o grant alespoň 3 měsíce před plánovaným začátkem iniciativy.

Význam posílení bilaterálních vztahů a plnění zásad hospodárnosti, účinnosti a efektivnosti jsou hodnotícími kritérii, která jsou posuzována ze strany JCBF. Iniciativa musí přispívat ke zvýšení povědomí / vzájemné výměně znalostí a porozumění mezi donorskými státy a Českou republikou a vytvářet nové možnosti pro založení nových partnerství nebo posílení stávající spolupráce.

Uzávěrka podávání žádostí:  Žádosti o grant mohou být předkládány průběžně od data vyhlášení otevřené výzvy až do 31. prosince 2023, nebo do vyčerpání alokace výzvy.

Podrobné informace včetně formuláře žádosti naleznete pod záložkou "více informací" na této stránce.

Informace pro žadatele poskytne:

Podrobné informace, procesy a požadavky jsou popsány v Pokynech a jejich Přílohách.

  • Jakékoli obecné dotazy týkající se otevřené výzvy (např. podání Žádosti o grant, podmínky výzvy, způsob hodnocení Žádostí o grant a udělení grantu) lze zaslat e-mailem: czp@mfcr.cz. Odpovědi budou odeslány do 10 dnů. V naléhavých případech mohou být dotazy vznášeny také na tel. 257 044 562. Vezměte prosím na vědomí, že závazné jsou pouze písemné odpovědi.

  • Technické dotazy týkající se použití IS CEDR lze zasílat na e-mail: hot-line_ehp@asd-software.cz 
  • Otázky týkající se pomoci při vyhledávání norských partnerů mohou být adresovány na emb.prague@mfa.no nebo na tel. číslo 257 111 500

Více informací