Retraining course 2013
Akreditovaný kurz MPSV v režii Neziskovky.cz
Are you interested in materials to download from this course? Log in or register!
Komunikace
Přednášející: PaedDr., Olga Medlíková
PaedDr., Olga Medlíková
Funkční komunikace a schopnost jednat s různými partnery v osobním a pracovním životě jsou dovednosti, které potřebujeme všichni.
Seminář Komunikační a vyjednávací dovednosti se zejména zaměřuje na přípravu na vyjednávání a pak na trénink, jak jednání vést, jak mluvit s druhou stranou, jak odpovídat na námitky a směřovat jednání k výsledku.
Účastníci si zkusí několik modelových situací, na kterých si uvědomí svoje stávající návyky v oblasti vyjednávání, proberou možnosti, co je možné dělat jinak a budou pracovat i s konkrétními situacemi z jejich praxe.
Součástí semináře je i test, který pomáhá sebepoznání a odhadu komunikačního partnera a jeho výstupy mohou účastníci obratem aplikovat ve svém životě.
Během semináře byly posluchačům objasněny základní komunikační strategie, základy prezentace i sebeprezentace. Zástupci pacientských organizací se dozvěděli, jak správně diskutovat s potenciálním dárcem, jak řešit případné komunikační konflikty i zaujmout vhodnou komunikační strategii.
Studie proveditelnosti
Přednášející: Ing. Pavel Němeček/Neziskovky.cz
Ing. Pavel Němeček
Od roku 2002 působí jako lektor a konzultant rozvoje neziskových organizací se specializací na strategické plánování, fundrasing a zavádění podnikatelských aktivit v neziskovém sektoru. Od roku 2006 je také koučem pro oblast sociálního podnikání a konzultantem projektů EU pro významné akademické subjekty (Univerzita Palackého v Olomouci, Masarykova univerzita v Brně a Akademie věd ČR). Na Univerzitě Palackého v Olomouci působí jako externí pedagog se zaměřením na oblast fundraisingu a řízení projektů v neziskových organizacích. Je autorem studijních materiálů v této oblasti a přispívá pravidelně do časopisů k tématům a problematice podnikání v nepodnikatelském sektoru.
Samofinancování je velkým tématem pacientských organizací. Seminář účastníky seznámil s jeho základními metodami a dostupnými možnostmi.
Finanční řízení neziskové organizace
Přednášející: Karel Malý/Neziskovky.czMgr. Petr Vrzáček/Neziskovky.cz
Karel Malý
Soukromý účetní a ekonomický poradce. Účetnictví se profesionálně věnuje od roku 1989. Účetnictvím neziskových organizací se zabývá od roku 1994. V současné době je členem dozorčí rady P-centra Olomouc, pracuje jako externí účetní u několika dalších neziskových organizací.
Mgr. Petr Vrzáček
Absolvoval Pedagogickou fakultu UK, v současné době je odborným asistentem na Fakultě humanitních studií UK.
Má zkušenosti s tvorbou strategických plánů pro organizace státního a neziskového sektoru, s tvorbou návrhů i realizací odborně zaměřených vzdělávacích programů a tréninků, se vzděláváním dospělých i dětí, poradenstvím z oblasti managementu, facilitací a moderací setkání.
Pracoval jako programový manažer v Nadaci Open Society Fund, programový manažer a ředitel o.p.s. Otevřená společnost, konzultant a poradce organizací Apeiro, o.s., Academia Medica Pragensia, Calla, o.s., NROS, Caritas Europa, Caritas Russia. Lektoroval programy pro Centrum školského managementu PedFUK Praha, The British Council, Athinganoi, Sdružení Tereza, České centrum fundriaisngu, ČESMAD Bohemia a další. Má zkušenosti s tvorbou rozvojových programů organizací neziskového i ziskového sektoru a s evaluační činností. Je expertem INBAS a MŠMT.
Cílem semináře bylo posluchačům vysvětlit, jak nejlépe řídit finanční otázky pacientské organizace. Přednášející se dotkl také problematiky nejčastějších finančních problémů a představil nástroje, které je při finančním řízení možné použít.
Projektové řízení a úloha projektů v činnosti NNO
Přednášející: Mgr. Jan Horký
Mgr. Jan Horký
Absolvent KTF UK a DPS na PedF UK v Praze. V letech 1998 - 2004 pracoval jako jako ekonom a fundraiser v Salesiánském středisku mládeže Praha – Kobylisy.
V současné době je ředitelem obecně prospěšné společnost Erudis.
Správně připravený projekt vyžaduje nejen detailní plánování a rozpočtování, ale také následnou analýzu a zhodnocení. Přednášející v rámci tohoto semináře vysvětlili zástupcům pacientských organizací, jaké kroky by měli podniknout, aby právě ten jejich projekt byl úspěšný.
Právní minimum manažera
Přednášející: Mgr. Petr Vít
Mgr. Petr Vít
Absolvent Právnické fakulty Univerzity Karlovy v Praze. Problematice neziskového sektoru se věnuje od roku 2005. Kromě poskytování lektorských a konzultačních služeb pracuje též jako právník pro Neziskovky.cz a Asociaci veřejně prospěšných organizací. Ve spolupráci s těmito organizacemi se podílel na tvorbě nové legislativy - např. tzv. „velká novela" zákona o obecně prospěšných společnostech, připomínky k novému občanskému zákoníku, návrh zákona o veřejné prospěšnosti. Pravidelně publikuje odborné články v měsíčníku SVĚT NEZISKOVEK.
Znalost základních informací i právních náležitostí fungování pacientské organizace je nutnou součástí know-how každého, kdo pracuje pro pacientskou organizaci. S možnostmi i povinnostmi se posluchači důkladně seznámili během tohoto kurzu.
Cesta rozhodnutí a změny
Přednášející: PhDr. Vladimír Jelen
PhDr. Vladimír Jelen
Kurz seznámil účastníky s tím, jak se intuitivně a racionálně rozhodovat, analyzovat svá rozhodnutí i dopředu zkoumat jejich důsledky. Přednášející se zaměřil také na problematiku rozhodování ve stresových situacích.
Strategické řízení neziskové organizace
Přednášející: Ing. Marek Šedivý
Ing. Marek Šedivý
Marek Šedivý je prezidentem AVPO ČR od jejího vzniku v roce 2010.
Současně odpovídá za vztahy s veřejností, fundraising a vykonává odborné práce v projektech. V roce 1995 promoval na České zemědělské univerzitě v Praze. V neziskovém sektoru pracuje od roku 1998. Do roku 2012 vedl obecně prospěšnou společnost Neziskovky.cz. Po celou dobu se zabývá profesionalizací neziskových organizací, posilováním transparentnosti a důvěryhodnosti českého neziskového sektoru a zlepšením podmínek pro rozvoj individuálního a firemního dárcovství.Je členem Rady vlády pro nestátní neziskové organizace, viceprezidentem sekce nestátních neziskových organizací v Unii zaměstnavatelských svazů a členem správní rady Evropské sítě střešních neziskových organizací ENNA.Je spoluautorem publikací "Public relations, fundraising a lobbing pro neziskové organizace", "Úspěšná nezisková organizace" a "Role správní rady v řízení neziskové organizace".
Během semináře se účastníci seznámili s jednotlivými kroky strategického plánování rozvoje pacientské organizace. Cílem kurzu bylo pomoci posluchačům především s mapováním projektových příležitostí, rozvojem směřování organizace, přípravou dlouhodobého strategického plánu i jeho následnou implementací.
Personální management a řízení lidských zdrojů
Přednášející: Mgr. Zuzana Briš/Neziskovky.cz
Mgr. Zuzana Briš
Absolvovala pedagogickou fakultu na Západočeské univerzitě a studijní stáž na Plymouth University ve Velké Británii, kde měla také příležitost být u vzniku The Natural School, alternativního přístupu k výuce dětí, jehož stěžejní myšlenkou je využití smyslového vnímání v procesu učení. V roce 2010 dokončila dvouletý kurz psychosociálních dovedností v rámci gestalt modality a v roce 2011 dokončuje roční výcvik koučinku, taktéž v gestalt přístupu.
Gestalt přístupu si cení zejména proto, že umožňuje vstupovat do přímého kontaktu s lidmi, vidět jejich skutečnost, plně vnímat jejich situaci a rozumět jejich potřebám.
Vzdělávání se aktivně věnuje od roku 2001, zároveň od roku 2005 působí na poli personalistiky. Nyní je specialistkou na vzdělávání a rozvoj a interní komunikaci, současně působí jako lektor tzv. měkkých dovedností a kouč.
Ve svých kurzech kombinuje zkušenosti nabyté v komerční sféře výrobního prostředí se znalostmi psychologie a moderních didaktických metod. Přístup ke klientům vychází především z gestalt pohledu, který pomáhá vytvořit bezpečné a zároveň podnětné prostředí ve skupině. Vzdělávání a osobnostní růst vnímá jako proces, během kterého mají klienti možnost vnímat sami sebe, svou aktuální situaci a díky tomu rozvíjet svůj potenciál.
Zástupci pacientských organizací se v průběhu kurzu seznámili se strategickým řízením pacientské organizace a personálním managementem, který je dalším z předpokladů úspěšného fungování organizace. Dobré řízení pracovníků a správná koordinace aktivit totiž přispívá k dosahování cílů organizace.
Vedení a řízení NO a práce s lidmi
Přednášející: Ing. Marek ŠedivýPaedDr., Olga Medlíková
Ing. Marek Šedivý
Marek Šedivý je prezidentem AVPO ČR od jejího vzniku v roce 2010.
Současně odpovídá za vztahy s veřejností, fundraising a vykonává odborné práce v projektech. V roce 1995 promoval na České zemědělské univerzitě v Praze. V neziskovém sektoru pracuje od roku 1998. Do roku 2012 vedl obecně prospěšnou společnost Neziskovky.cz. Po celou dobu se zabývá profesionalizací neziskových organizací, posilováním transparentnosti a důvěryhodnosti českého neziskového sektoru a zlepšením podmínek pro rozvoj individuálního a firemního dárcovství.Je členem Rady vlády pro nestátní neziskové organizace, viceprezidentem sekce nestátních neziskových organizací v Unii zaměstnavatelských svazů a členem správní rady Evropské sítě střešních neziskových organizací ENNA.Je spoluautorem publikací "Public relations, fundraising a lobbing pro neziskové organizace", "Úspěšná nezisková organizace" a "Role správní rady v řízení neziskové organizace".
PaedDr., Olga Medlíková
Funkční komunikace a schopnost jednat s různými partnery v osobním a pracovním životě jsou dovednosti, které potřebujeme všichni.
Seminář Komunikační a vyjednávací dovednosti se zejména zaměřuje na přípravu na vyjednávání a pak na trénink, jak jednání vést, jak mluvit s druhou stranou, jak odpovídat na námitky a směřovat jednání k výsledku.
Účastníci si zkusí několik modelových situací, na kterých si uvědomí svoje stávající návyky v oblasti vyjednávání, proberou možnosti, co je možné dělat jinak a budou pracovat i s konkrétními situacemi z jejich praxe.
Součástí semináře je i test, který pomáhá sebepoznání a odhadu komunikačního partnera a jeho výstupy mohou účastníci obratem aplikovat ve svém životě.
Dobře fungující pacientská organizace se vyznačuje dobře nastavenými procesy řízení. Správné nastavení interních procesů jí umožňuje věnovat více času na rozvoj podpůrných projektů pro své členy. Se zásadami efektivního vedení organizace se posluchači seznámili v rámci tohoto semináře.
Marketing a PR
Přednášející: Ing. Marek Šedivý
Ing. Marek Šedivý
Marek Šedivý je prezidentem AVPO ČR od jejího vzniku v roce 2010.
Současně odpovídá za vztahy s veřejností, fundraising a vykonává odborné práce v projektech. V roce 1995 promoval na České zemědělské univerzitě v Praze. V neziskovém sektoru pracuje od roku 1998. Do roku 2012 vedl obecně prospěšnou společnost Neziskovky.cz. Po celou dobu se zabývá profesionalizací neziskových organizací, posilováním transparentnosti a důvěryhodnosti českého neziskového sektoru a zlepšením podmínek pro rozvoj individuálního a firemního dárcovství.Je členem Rady vlády pro nestátní neziskové organizace, viceprezidentem sekce nestátních neziskových organizací v Unii zaměstnavatelských svazů a členem správní rady Evropské sítě střešních neziskových organizací ENNA.Je spoluautorem publikací "Public relations, fundraising a lobbing pro neziskové organizace", "Úspěšná nezisková organizace" a "Role správní rady v řízení neziskové organizace".
Úspěšné budování vztahů s veřejností, efektivní komunikace s médii, cílené reklamní aktivity nebo například marketingový výzkum a jeho využití bylo diskutováno v rámci tohoto kurzu.