APO 2015
Strukturální fondy, Jak probíhá legislativní proces v ČR
Přednášející: Ing. Simona MoravcováJUDr. Radek PolicarMgr. Aneta Dostálová
Ing. Simona Moravcová
Vystudovala fakultu Biomedicínkého inženýrství na univerzitě Českého vysokého učení technického v Praze. V rámci studií se především zaměřila na nákup biomedicínské technicky do zdravotnických zařízení pomocí veřejných zakázek.
V současné době působí jako projektový referent na Ministerstvu zdravotnictví na odboru Evropských fondů. Má zkušenosti s řízením dotačních projektů z pozice poskytovatele dotace, především investičních projektů. Na řízení projektů ovládá metody PRINCE2 a IPMA.
JUDr. Radek Policar
Vystudoval Právnickou fakultu Masarykovy univerzity. V současné době je náměstkem ministra zdravotnictví pro legislativu a práva. Od r. 2004 působil v Masarykově onkologickém ústavu nejprve jako vedoucí Právního úseku, od r. 2008 v pozici náměstka pro právní služby a personalistiku. V letech 2000 až 2004 pracoval ve Fakultní nemocnici Brno, mimo jiné jako vedoucí Oddělení veřejných zakázek a zástupce vedoucího Odboru právních věcí. V letech 2013 až 2014 byl přednostou Ústavu sociálního lékařství a veřejného zdravotnictví Lékařské fakulty Masarykovy univerzity. Radek Policar je autorem několika publikací a také externím vysokoškolským učitelem a lektorem v oblasti zdravotnického práva.
Mgr. Aneta Dostálová
Nar. 22. 11. 1984
Vystudovala Právnickou fakultu Masarykovy univerzity v Brně v oboru Právo a právní věda. V letech 2008 – 2011 působila na Ministerstvu zdravotnictví jako právní referent odboru farmacie, z toho dva roky na pozici vedoucí oddělení regulace cen a úhrad léčiv.
V letech 2011 - 2016 pracovala na pozici tajemnice a právnička pro Asociaci inovativního farmaceutického průmyslu. Její specializací byla problematika cenové a úhradové regulace léčiv, reklama na léčivé přípravky a další oblasti zdravotnického práva. V současné době je na rodičovské dovolené.
V pátek 6.11. 2015 proběhly semináře na téma Strukturální fondy a Jak probíhá legislativní proces v České republice.
Materiály ze semináře Zaměstnávání OZP
Přednášející: Mgr. Hana Potměšilová
Mgr. Hana Potměšilová
Je od roku 2008 je ředitelkou Nadačního fondu pro podporu zaměstnávání osob se zdravotním postižením. Od roku 2011 zastupuje členské nadační fondy ve výkonném výboru Fóra dárců. Tuto činnosti vykonává jako dobrovolnice.
Je také partnerem agentury, která se věnuje zlepšování kvality péče o pacienty (dostupnost a kvalita léčby a poskytovaných služeb, zlepšování komunikace mezi lékařem a pacientem, vzdělávání pacientů a pacientských organizací atd.).
V pátek 16. a sobotu 17. října proběhly semináře týkající se problematiky zaměstnávání osob se zdravotním postižením. Oba dny se Vám věnovala odbornice na toto téma paní Hanka Potměšilová.
Internet a sociální média
Přednášející: Mgr. Kateřina Švidrnochová
Mgr. Kateřina Švidrnochová
Kateřina Švidrnochová se zaměřuje na oblast marketingu, public relations a vzdělávání pomocí internetu a sociálních sítí. Specializuje se na plánování online kampaní a analýzy komunikačních strategií malých podniků. Od roku 2007 koordinovala dvě desítky mezinárodních i tuzemských vzdělávacích projektů, spolupracuje s nadací Neziskovky.cz, AIFP, agenturou Vox. Neziskovým a vzdělávacím organizacím připravuje školení na míru s cílem nakopnout jejich vlastní promo, a to nejen na internetu. Mimo jiné pracovala jako manažerka výzkumné infrastruktury zaměřené na nanotechnologie a věnovala se PR a marketingu v oblasti vědy a výzkumu. Velmi dobře se orientuje v dotační politice, fundraisingu a problematice vedení týmů. Má odbornou kvalifikaci Marketingového manažera CIMA A.
V pátek 18. a sobotu 19. září proběhly workshopy na téma jak využít internet, sociální média, počítačové aplikace a další k chodu pacientské organizace. Oběma dny vás provázela skvělá lektorka Kateřina Švidrnochová. Workshopy vás tak zaujaly, že jsme oba dny protahovaly o 45 minut.
PR a komunikace s médii
Přednášející: Mgr. Petra AdámkováPetra Wagnerová
Mgr. Petra Adámková
Vystudovala Filozofickou fakultu Univerzity Karlovy, má dlouhodobé zkušenosti v oblasti Public Relations (v oboru od roku 1998), je členkou oborového sdružení profesionálů PR Klub. Před svým vstupem do neziskového sektoru pracovala v agentuře AMI Communications, kde měla zodpovědnost za tým pracující pro klienty z oblasti FMCG a Health Care, specializovala se na strategické konzultace, a dále pak na krizovou komunikaci a media relations. Nyní spolupracuje s neziskovou organizací Alfa Human Service v Praze 3, která se zabývá „péčí o pečující“ a poskytuje konzultace i klientům z komerční sféry.
Petra Wagnerová
Oboru public relations a marketingu se věnuje patnáct let. Má zkušenosti s prací jak na straně klienta, tak na straně agentury. Byla mj. členkou týmu České Miss a měla na starosti mediální obraz nejen celé soutěže, ale i jejích vítězek a ředitelky soutěže Michaely Maláčové. V současnosti pracuje jako nezávislá konzultantka a věnuje se oblasti PR pro jednotlivé klienty. Specializuje se na navrhování dlouhodobých komunikačních strategií a jejich aktivní realizaci. Jejím cílem je, aby se o jejích klientech vědělo a aby jejich značka, produkt či akce byla pozitivně vnímána.
Ve dnech 12. - 13. června se mohli účastníci Pacientské akademie zúčastnit semináře s názvem "PR a komunikace s médii". Seminář byl veden paní Petrou Adámkovou, která se problematice PR a komunikace s médii věnuje již několik let. V pátek jí zastoupila paní Petra Wagnerová.
Daně a účetnictví neziskové organizace
Přednášející: Ing. Miroslava Zbořilová
Ing. Miroslava Zbořilová
Ing. Miroslava Zbořilová vystudovala Vysokou školu ekonomickou. V neziskovém sektoru pracuje od roku 1999. V průběhu let zastávala pozice účetní, ekonoma, metodika a finančního manažera evropských dotací. Od roku 2008 jako OSVČ nabízí podnikatelům i neziskovým organizacím zpracování účetnictví a ekonomické a účetní poradenství. Semináře na daně a účetnictví vedené touto lektorkou jsou zaměřeny prakticky a zahrnují průřez všemi oblastmi ekonomiky neziskové organizace.
Ve dnech 29. - 30. května se uskutečnil odborný seminář k tématu "Daně a účetnictví neziskových organizací". Novinky, zkušenosti a rady předala zkušená odbornice paní Ing. Miroslava Zbořilová.
EU granty, operační programy a strukturální fondy
Přednášející: Ing. Martin Dítě
Ing. Martin Dítě
Martin Dítě je odborníkem na dotační problematiku, je konzultant, lektor a autor publikací v oblasti dotací s příslušným VŠ vzděláním a více než 18 letou odbornou zkušeností. Martin je autorem několika dotačních portálů monitorujících veškeré dotační příležitosti v ČR, např. . www.dotaceonline.cz, má rozsáhlé zkušenosti s přípravou projektové dokumentace v celém jeho rozsahu jak u neinvestičních, tak i investičních projektů, včetně nastavení financování a spolufinancování projektů a řízení širokého týmu poradců. Má velké zkušenosti s obsahovým i finančním řízením řady národních i mezinárodních projektů i v rámci komunitárních programů.
Vzdělání - Vysoká škola ekonomická v Praze, obor Podniková ekonomika a management, vedlejší specializace Evropská ekonomická integrace a fondy EU.
Ve dnech 15. - 16. května se uskutečnil seminář s názvem “EU granty, operační programy a strukturální fondy". Workshopem provázel zkušený odborník na dané téma pan Ing. Martin Dítě.
Projektové myšlení a příprava projektu
Přednášející: Ing. Martin Dítě
Ing. Martin Dítě
Martin Dítě je odborníkem na dotační problematiku, je konzultant, lektor a autor publikací v oblasti dotací s příslušným VŠ vzděláním a více než 18 letou odbornou zkušeností. Martin je autorem několika dotačních portálů monitorujících veškeré dotační příležitosti v ČR, např. . www.dotaceonline.cz, má rozsáhlé zkušenosti s přípravou projektové dokumentace v celém jeho rozsahu jak u neinvestičních, tak i investičních projektů, včetně nastavení financování a spolufinancování projektů a řízení širokého týmu poradců. Má velké zkušenosti s obsahovým i finančním řízením řady národních i mezinárodních projektů i v rámci komunitárních programů.
Vzdělání - Vysoká škola ekonomická v Praze, obor Podniková ekonomika a management, vedlejší specializace Evropská ekonomická integrace a fondy EU.
Ve dnech 17. - 18. dubna se uskutečnil seminář s názvem "Projektové myšelní a příprava projektu". Workshopem provázel zkušený odborník na dané téma pan Ing. Martin Dítě.
Fundraising a pokročilý fundraising
Ve dnech 27. - 28. března a 3. - 4. dubna 2015 se konaly semináře s názvem "Fundraising" a "Pokročilý fundraising". Vedení se ujala Ing. Ledvinová, která seminář vedla i v předcházejících ročnících APO.
Práva a povinnosti pacientů
Přednášející: MUDr. Mgr. Jolana Těšínová, Ph.D.
MUDr. Mgr. Jolana Těšínová, Ph.D.
Jolana Těšinová je přednostkou Ústavu veřejného zdravotnictví a medicínského práva 1. lékařské fakulty Univerzity Karlovy v Praze. Je předsedkyní Společnosti medicínského práva České lékařské společnosti J. E. Purkyně, členkou Etické komise Ministerstva zdravotnictví ČR, organizátorkou Kongresu medicínského práva v ČR. Je vedoucím autorem mezioborové publikace Medicínské právo (C.H.Beck, 2011). Vyvíjí dlouhodobě vzdělávací, konzultační a publikační činnost v oblasti medicínského práva.
Ve dnech 6. a 7. března 2015 se konal v pořadí již třetí seminář s názvem " Práva a povinnosti pacientů". Seminář byl veden uznávanou specialistkou v oboru paní MUDr. Mgr. Jolanou Těšínovou. Na workshopu byla představena práva pacientů v rámci systému péče hrazené z veřejného zdravotního systému. Byly probírány příklady pacientských nároků, práv a správného postupu v různých typech zdravotnických zařízeních. Materiály ze semináře jsou Vám k dispozici ke stažení níže.
Řízení neziskové organizace a práce s lidmi
Přednášející: Ing. Marek Šedivý
Ing. Marek Šedivý
Marek Šedivý je prezidentem AVPO ČR od jejího vzniku v roce 2010.
Současně odpovídá za vztahy s veřejností, fundraising a vykonává odborné práce v projektech. V roce 1995 promoval na České zemědělské univerzitě v Praze. V neziskovém sektoru pracuje od roku 1998. Do roku 2012 vedl obecně prospěšnou společnost Neziskovky.cz. Po celou dobu se zabývá profesionalizací neziskových organizací, posilováním transparentnosti a důvěryhodnosti českého neziskového sektoru a zlepšením podmínek pro rozvoj individuálního a firemního dárcovství.Je členem Rady vlády pro nestátní neziskové organizace, viceprezidentem sekce nestátních neziskových organizací v Unii zaměstnavatelských svazů a členem správní rady Evropské sítě střešních neziskových organizací ENNA.Je spoluautorem publikací "Public relations, fundraising a lobbing pro neziskové organizace", "Úspěšná nezisková organizace" a "Role správní rady v řízení neziskové organizace".
První seminář roku 2015 byl veden pod taktovkou Ing. Marka Šedivého. Workshop byl zaměřen na dobré nastavení procesů řízení pacientské organizace, tak aby byla fungující. Správné nastavení interních procesů jí totiž umožňuje věnovat více času na rozvoj podpůrných projektů pro své členy.
Vyjednávací a komunikační dovednosti
Přednášející: PaedDr., Olga Medlíková
PaedDr., Olga Medlíková
Funkční komunikace a schopnost jednat s různými partnery v osobním a pracovním životě jsou dovednosti, které potřebujeme všichni.
Seminář Komunikační a vyjednávací dovednosti se zejména zaměřuje na přípravu na vyjednávání a pak na trénink, jak jednání vést, jak mluvit s druhou stranou, jak odpovídat na námitky a směřovat jednání k výsledku.
Účastníci si zkusí několik modelových situací, na kterých si uvědomí svoje stávající návyky v oblasti vyjednávání, proberou možnosti, co je možné dělat jinak a budou pracovat i s konkrétními situacemi z jejich praxe.
Součástí semináře je i test, který pomáhá sebepoznání a odhadu komunikačního partnera a jeho výstupy mohou účastníci obratem aplikovat ve svém životě.
Ve čtvrtek 12.2. a v sobotu 14.2. se konal další seminář pod odborným vedením PaedDr. Olgy Mendlíkové. Seminář interaktivním způsobem objasnil základní komunikační strategie, základy prezentace a sebeprezentace. Materiály ze semináře jsou Vám k dispozici ke stažení níže.