APO 2016
Nástrahy v práci u pomáhajících profesí
Přednášející: PhDr. Marta Boučková/Středisko praktické psychologie s.r.o.
PhDr. Marta Boučková
PhDr. Marta Boučková vystudovala FF UK v Praze, obor Psychologie a obor Výchova a vzdělávání dospělých.
Od roku 1994 provozuje soukromou praxi a řídí společnost Středisko praktické psychologie s.r.o.
Specializuje se na aplikovanou poradenskou psychologii. Její psychologický přístup vychází z kognitivně behaviorální psychologie.
Ve své privátní praxi pracuje s klienty, kteří se zaměřují na vlastní osobnostní rozvoj, ale současně pomáhá i klientům, kteří řeší své krize osobní, partnerské či manželské.
Jako specialista na bilanční diagnostiku dlouhodobě spolupracuje s firmami z pozice externího poradce pro oblast mezilidských vztahů, ladění týmu i pro oblast individuálního osobnostního rozvoje a cíleného řízení profesní kariéry.
V posledních letech velká část jejích odborných aktivit směřuje do oblasti individuální práce se stresem, ať už formou vzdělávací (realizace workshopů) či diagnostickou.
Poslední APO seminář roku 2016 byl ve znamení hledání vnitřního klidu, jak se vypořádat s nástrahami v práci. Nástrahy v u pomáhajících profesí. Seminář vedla paní doktorka Marta Boučková ve dnech 2.-3.12.2016.
Efektivní práce s médii
Přednášející: Mgr. Lukáš Novák
Mgr. Lukáš Novák
PR konzultant se specializací na krizovou komunikaci
Absolvoval Filozofickou fakultu Univerzity Karlovy, obor český jazyk a literatura. V oblasti public relations působí od roku 1994, nejprve v rámci nadnárodní agentury HillKnowlton, později jako konzultant v lokálních agenturách (Q and A, EMD Consultants) a jako konzultant s vlastní praxí. V roce 2016 se podílel na založení agentury Litigo Communications, která se specializuje na issue management, krizovou komunikaci, litigation PR (komunikační podpora účastníků soudních sporů) a komunikační strategie. Během své praxe v PR pracoval pro klienty z celé řady oborů, především však z oblasti chemického a automobilového průmyslu, energetiky, dopravy a financí. Je předsedou správní rady Nadace Neziskovky.cz, jejímž posláním je profesionalizace neziskového sektoru.
Ve dnech 4. - 5. 11. 2016 proběhla předáška na téma "Efektivní práce s Médii," kterou vedl pan Lukáš Novák,
PR konzultant se specializací na krizovou komunikaci.
Pracovně společenský protokol
Přednášející: PaedDr., Olga Medlíková
PaedDr., Olga Medlíková
Funkční komunikace a schopnost jednat s různými partnery v osobním a pracovním životě jsou dovednosti, které potřebujeme všichni.
Seminář Komunikační a vyjednávací dovednosti se zejména zaměřuje na přípravu na vyjednávání a pak na trénink, jak jednání vést, jak mluvit s druhou stranou, jak odpovídat na námitky a směřovat jednání k výsledku.
Účastníci si zkusí několik modelových situací, na kterých si uvědomí svoje stávající návyky v oblasti vyjednávání, proberou možnosti, co je možné dělat jinak a budou pracovat i s konkrétními situacemi z jejich praxe.
Součástí semináře je i test, který pomáhá sebepoznání a odhadu komunikačního partnera a jeho výstupy mohou účastníci obratem aplikovat ve svém životě.
Ve dnech 16. - 17. 9. 2016 přednášela Olga Medlíková na téma pracovně společenský protokol.
Internet a sociální média
Přednášející: Mgr. Kateřina Švidrnochová
Mgr. Kateřina Švidrnochová
Kateřina Švidrnochová se zaměřuje na oblast marketingu, public relations a vzdělávání pomocí internetu a sociálních sítí. Specializuje se na plánování online kampaní a analýzy komunikačních strategií malých podniků. Od roku 2007 koordinovala dvě desítky mezinárodních i tuzemských vzdělávacích projektů, spolupracuje s nadací Neziskovky.cz, AIFP, agenturou Vox. Neziskovým a vzdělávacím organizacím připravuje školení na míru s cílem nakopnout jejich vlastní promo, a to nejen na internetu. Mimo jiné pracovala jako manažerka výzkumné infrastruktury zaměřené na nanotechnologie a věnovala se PR a marketingu v oblasti vědy a výzkumu. Velmi dobře se orientuje v dotační politice, fundraisingu a problematice vedení týmů. Má odbornou kvalifikaci Marketingového manažera CIMA A.
Ve dnech 19. - 20. 6. 2016 přednášela paní Mgr. Kateřina Švidrnochová na téma "Internet a sociální média".
Práva a povinnosti pacientů
Přednášející: Mgr. Denisa Kopková
Mgr. Denisa Kopková
Absolvovala Právnickou fakultu Univerzity Karlovy v Praze v roce 2006. Zaměstnaná od roku 2006 na Ministerstvu zdravotnictví, v současně době pracuje jako vedoucí oddělení správních agend na právním odboru a je zástupkyní ředitele právního odboru. Do agendy jejího oddělení spadají úkony odvolacího správního orgánu, poskytování právních stanovisek a poradenství odborné i laické veřejnosti, zastupování ministerstva v soudních sporech před civilními a správními soudy, vyřizování odvolání proti rozhodnutím krajských úřadů podle zdravotnických zákonů, spolupráce na metodickém vedení krajských úřadů a mnoho dalšího. Zároveň od roku 2011 vykonává funkci předsedkyně rozkladové komise Ministerstva zdravotnictví, je lektorkou v Institutu pro veřejnou správu, členkou Pracovní skupiny pro porodnictví a členkou Kolegia expertů k výkonu rozsudků Evropského soudu pro lidská práva.
Ve dnech 17. - 18. 6. 2016 přednášela Denisa Kopková na téma práva a povinnosti pacientů.
PR a jak zaujmout média
Přednášející: Štěpánka Duchková
Štěpánka Duchková
Moderátorské začátky si Štěpánka Duchková prožila v pořadu Dobrý den, Praho. Dva roky pracovala jako redaktorka České televize. V roce 1997 přešla na Primu, kde uváděla hlavní zpravodajskou relaci a vedla diskuzní pořady K věci a Nedělní partie. Našla se i v pořadech TV Barrandov nebo Českého rozhlasu. Mimoto přednášela na Vysoké škole ekonomické v Praze novinářskou etiku, vyučuje na Moderátorské škole D3 a věnuje se mediálním tréninkům. Aktuálně vysílá v Českém rozhlase.
Workshop "PR a jak zaujmout média" se konal v pátek 3. a sobotu 4. června 2016. "Osmero" Štěpánky Duchkové naleznete po přihlášení do APO intranetu.
Psaní grantových žádostí
Přednášející: Petr Machálek
Petr Machálek
Vystudoval sociologii a politologii na Fakultě sociálních studií MU v Brně, kde v současné době učí kurzy Fundraising a projektový management, Dotační politiku EU a Základy práce v NNO. V minulosti například působil jako ředitel Hnutí DUHA a ředitel občanského sdružení Ratolest Brno. Spoluzaložil a vedl koalici Za snadné dárcovství, která se zaměřuje na odstraňování bariér v oblasti individuálního fundraisingu. Od března 2013 působí na „volné noze“ jako lektor, facilitátor a konzultant pro české i zahraniční nevládní organizace. Soustředí se na témata spojená s fundraisingem, PR a médii, plánováním a vedením občanských kampaní nebo organizačním rozvojem. Dále pak připravuje a vede strategická a fundraisingová plánování i jiné procesy.
Dne 20.5. a 21.5.2016 se konal seminář na téma: Psaní grantových žádostí, jejímž lektorem byl pan Petr Machálek.
Daně a účetnictví pro neziskové organizace
Přednášející: Ing. Anna Pelikánová
Ing. Anna Pelikánová
Ve své profesní praxi se zaměřuje zejména na problematiku účetnictví a daní podnikatelských a neziskových subjektů.
Pracovala v nadnárodních zahraničních firmách a ve státní správě, kde vedla ekonomické oddělení. Kromě toho vyučovala na VŠ.
Lektorské činnosti se věnuje od roku 2000.
Je odborně velmi fundovaná a má mnoho cenných zkušeností z 20 leté praxe.
V pátek 13.5.2016 a v sobotu 14.5.2016 proběhly semináře na téma daně a účetnictví pro neziskové orzanizaces s Ing. Annou Pelikánovou.
EU granty a programy, Strukturální fondy
Přednášející: Ing.Olga LaaksonenMgr. Petra Bartáková
Ing.Olga Laaksonen
Olga Laaksonen je absolventkou Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Od roku 2005 se profesně zabývá problematikou strukturálních fondů. Pracovala v řídících orgánech Společného regionálního operačního programu a Integrovaného regionálního operačního programu na Ministerstvu pro místní rozvoj.
Od roku 2010 působí na Ministerstvu zdravotnictví, kde se nejdříve věnovala práci zprostředkujícího subjektu pro oblasti intervence Služby v oblasti veřejného zdraví Integrovaného operačního programu a později přípravě, vyjednávání a realizace dotačních možností programového období 2014-2020 ve zdravotnictví.
Mgr. Petra Bartáková
působila na Městském centru sociálních služeb Praha, kde se podílela na zpracovávání a realizaci projektů v rámci prvního operačního programu RLZ. Následně pracovala na Ministerstvu práce a sociálních věcí v Odboru implementace programů ESF, kde zajišťovala publicitu OP LZZ a ESF, připravovala a vedla semináře pro žadatele a příjemce podpory zejména prioritních os 1. a 2 věnovaných podpoře zaměstnanosti. V současné době spolupracuje s projektovými společnostmi korporátního sektoru a je externí hodnotitelkou OP VVV na MPSV a OP Z na MŠMT.
Seminář bude věnován postupům a logickému rámci přípravy projektové žádosti, průběhu hodnocení žádostí a postupům při realizaci projektu. Pozornost bude věnovaná změnám v nových operačních programech a nejčastějším chybám žadatelů a příjemců.
V pátek 22.4.2016 a v sobotu 23.4.2016 proběhly semináře na téma EU granty a programy, Strukturální fondy s Olgou Laaksonen a Mgr. Petrou Bartákovou.
Fundraising
Přednášející: Ing. Marek Šedivý
Ing. Marek Šedivý
Marek Šedivý je prezidentem AVPO ČR od jejího vzniku v roce 2010.
Současně odpovídá za vztahy s veřejností, fundraising a vykonává odborné práce v projektech. V roce 1995 promoval na České zemědělské univerzitě v Praze. V neziskovém sektoru pracuje od roku 1998. Do roku 2012 vedl obecně prospěšnou společnost Neziskovky.cz. Po celou dobu se zabývá profesionalizací neziskových organizací, posilováním transparentnosti a důvěryhodnosti českého neziskového sektoru a zlepšením podmínek pro rozvoj individuálního a firemního dárcovství.Je členem Rady vlády pro nestátní neziskové organizace, viceprezidentem sekce nestátních neziskových organizací v Unii zaměstnavatelských svazů a členem správní rady Evropské sítě střešních neziskových organizací ENNA.Je spoluautorem publikací "Public relations, fundraising a lobbing pro neziskové organizace", "Úspěšná nezisková organizace" a "Role správní rady v řízení neziskové organizace".
V pátek 1.4.2016 a v sobotu 2.4.2016 proběhly semináře na téma Fundraising s Ing. Markem Šedivým.
Komunikační a prezentační dovednosti
Přednášející: PaedDr., Olga Medlíková
PaedDr., Olga Medlíková
Funkční komunikace a schopnost jednat s různými partnery v osobním a pracovním životě jsou dovednosti, které potřebujeme všichni.
Seminář Komunikační a vyjednávací dovednosti se zejména zaměřuje na přípravu na vyjednávání a pak na trénink, jak jednání vést, jak mluvit s druhou stranou, jak odpovídat na námitky a směřovat jednání k výsledku.
Účastníci si zkusí několik modelových situací, na kterých si uvědomí svoje stávající návyky v oblasti vyjednávání, proberou možnosti, co je možné dělat jinak a budou pracovat i s konkrétními situacemi z jejich praxe.
Součástí semináře je i test, který pomáhá sebepoznání a odhadu komunikačního partnera a jeho výstupy mohou účastníci obratem aplikovat ve svém životě.
V pátek 12.2. 2016 a v sobotu 13.2.2016 proběhly semináře na téma komunikační a prezentační dovednosti s paní doktorkou Olgou Medlíkovou.
Management neziskových organizací a práce s lidmi
Přednášející: Ing. Pavel Němeček
Ing. Pavel Němeček
Od roku 2002 působí jako lektor a konzultant rozvoje neziskových organizací se specializací na strategické plánování, fundrasing a zavádění podnikatelských aktivit v neziskovém sektoru. Od roku 2006 je také koučem pro oblast sociálního podnikání a konzultantem projektů EU pro významné akademické subjekty (Univerzita Palackého v Olomouci, Masarykova univerzita v Brně a Akademie věd ČR). Na Univerzitě Palackého v Olomouci působí jako externí pedagog se zaměřením na oblast fundraisingu a řízení projektů v neziskových organizacích. Je autorem studijních materiálů v této oblasti a přispívá pravidelně do časopisů k tématům a problematice podnikání v nepodnikatelském sektoru.
V pátek 29.1. 2016 a v sobotu 30.1.2016 proběhl seminář na téma Management neziskových organizací a práce s lidmi.