Fundraisingové předvánoční tipy

Vloženo: 9.12.2019 01:06 Zpět na seznam

Nejštědřejší období neziskového sektoru je v plném proudu a vaše vánoční kampaně jsou na tom nejspíš zrovna tak.  Připravili jsme pro vás v pěti bodech pár fundraisingových tipů, které vám v online kampaních mohou přijít vhod. Znáte je všechny?

1. Najděte neotřelé téma

Pod takovou radou si člověk může představit ledacos, je však důležité, aby vaše kampaň vynikala a neztratila se v moři ostatních. I přesto, že Vánoce jsou téma samo o sobě, bylo by dobré dát kampaním výraznější kontury a poznávací znamení. Můžete kampaň například zasvětit nějakému konkrétnímu příběhu, na jehož lince ji celou povedete.

2. Zaměřte se na nové dárce a menší dary

Předvánoční kampaně jsou skvělý způsob, jak se dostat k novým dárcům. Snažte se kampaní cílit na nové dary různých částek. Jelikož je snazší získat nové darce přes nižší částky, vaše darovací tlačítko by mělo při této strategii začínat už třeba na stokoruně. Když získáte více drobných darů, objeví se u vás také úplně noví dárci, které můžete dále oslovovat a kteří s vámi mohou zůstat a darovat dál.  

3. Inspirujte k darování mileniály 

Je na čase, aby i mladší z mileniálů začali poznávat, že darování je důležitou součástí prosperující společnosti. Ujistěte se, že jsou všechny vaše kampaně snadno dostupné z telefonu a zobrazují se správně. Snažte se také záměr svojí kampaně speciálně pro tuto skupinu dárců co nejvíce zjednodušit včetně cesty od rozhodnutí darovat až po samotné darování. Zvažte například platby přes QR kódy.

4. Video vzkaz

Vytvořte krátké minutové video, ve kterém stručně objasněte svoji kampaň. Na takové video by vám měl stačit obyčejný smartphone. Nejdůležitější na tvorbě takového obsahu je světlo, pořizujte záběry pouze v místech, kde je dobré denní osvětlení. Pokud budete nahrávat venku, pořizujte zvukovou stopu a video nahrávku zvlášť. Do videa se vám díky tomu nedostane šum z okolí a jeho kvalitě a profesionalitě to jen přidá. Nemusíte mít mikrofon, bohatě vám na to postačí aplikace diktafonu ve vašem telefonu.

5. Obrázky s jasným poselstvím

Vzhled obrázků a grafiky s výzvou je při oslovování dárců stejně důležitý jako samotná výzva, kterou potenciální dárce oslovujete. Snažte se v průběhu celé kampaně držet jednotnou grafiku a barvy. Design by potom měl být čistý a jakékoliv písmo dobře zřetelné. Skvělým nástrojem pro tvorbu takových letáčků a bannerů je Canva, tu můžete jako nezisková organizace používat zdarma!

Výše uvedené tipy můžete realizovat prostřednictvím programů a nástrojů, které jsou pro neziskový sektor nabízeny zdarma, či za administrativní poplatek u Sdružení VIA, z.ú. prostřednictvím dárcovského projektu TechSoup Česká republika.

Podrobné informace naleznete pod záložkou "více informací" na této stránce.

Více informací