Spotové kampaně České televize - bezplatné odvysílání prezentačního spotu - pomoc při fundraisingu

Vloženo: 14.3.2019 01:16 Zpět na seznam

Máte natočený prezentační spot, který byste rádi odvysílali v televizi? Nebo uvažujete o fundraisingové či osvětové kampani, která by oslovila široké publikum? Podívejte se na možnosti spotových kampaní, ve kterých dává Česká televize zdarma prostor osvětovým a charitativním sdělením.

Česká televize poskytuje bezplatně neziskovým organizacím a projektům prostor pro vysílání jejich spotů, a to na základě zaslané žádosti. Jako veřejnoprávní instituce je zodpovědná za důkladné posouzení nejenom předložených projektů, ale i správného a průhledného fungování žádajících organizací.

Každá žádost o vysílání spotové kampaně, která má být zařazena do hodnoticího procesu, musí splnit tyto základní podmínky:

  • statut předkladatele jako neziskové organizace fungující minimálně 2 roky (žadatel dokládá výpisem z registru a statutem)
  • prokazatelné transparentní hospodaření organizace (žadatel dokládá výroční finanční zprávou, auditem)
  • doručení kompletní žádosti v řádném termínu.

Všechny žádosti procházejí třístupňovým systémem schvalování. Konečné rozhodnutí o schválení nebo odmítnutí žádosti a přidělení konkrétní kategorie (rozsahu) kampaně vydává komise složená z generálního ředitele České televize, ředitele Vnějších vztahů ČT, vedoucí Komunikace a vnějších vztahů ČT a dvou odborných externích hodnotitelů.

Termíny uzávěrek pro přijetí žádostí:

  1. 31. 3. 2019 (pro kampaně se začátkem vysílání v období 1. 9. – 31. 12. 2019)
  2. 30. 6. 2019 (pro kampaně se začátkem vysílání v období 1. 1. – 30. 4. 2020)
  3. 30. 9. 2019 (pro kampaně se začátkem vysílání v období 1. 5. – 31. 8. 2020)
  4. 31. 12. 2019 (pro kampaně se začátkem vysílání v období 1. 9. – 31. 12. 2020)

Spot si vyrábí a dodává pořadatel na vlastní náklady dle technických a obsahových kritérií. Stopáž spotu je maximálně 20 vteřin.

Česká televize každou žádost posuzuje a prověřuje především z těchto hledisek:

  • celospolečenská naléhavost a závažnost tématu,
  • personální, organizační a finanční zajištění projektu,
    (žadatel dokládá informací o personálním, organizačním a finančním zajištění projektu)
  • kvalita zpracování kampaně projektu a aktivní komunikace projektu/organizace v uplynulém roce
    (žadatel dokládá: mediaplán kampaně; spot, storyboard či scénář spotu určeného k vysílání v České televizi; a přehled mediálních výstupů a komunikačních a marketingových aktivit organizace v uplynulých 12 měsících)
  • způsob využití získaných finančních prostředků, pokud jde o fundraisingovou kampaň,
    (z řad nadací a nadačních fondů budou upřednostněni žadatelé, u kterých je méně než 30 procent rozpočtu organizace věnováno na provoz organizace)
  • míra předpokládatelného dopadu a edukativnosti spotu, pokud jde o osvětovou kampaň,
    (žadatel může doložit informacemi k již uskutečněným projektům či jinými nezávislými i vlastními analýzami či jinými podklady)
  • soulad tématu/projektu s programovými a společenskými aktivitami a aktuální strategií České televize.

Žádosti se přijímají a projednávají v předem stanovených termínech. O rozhodnutí komise České televize jsou následně organizace informovány v co nejkratší době.

Podrobné informace včetně formuláře žádosti naleznete pod záložkou "více informací" na této stránce.

Informace pro žadatele poskytne:

Adéla Kouřilová, koordinátorka charitativních projektů, tel: 261 137 078, email: adela.kourilova@ceskatelevize.cz

Více informací